Asp.Net ile Sql Bağlantısı ve Sayfalama Sorgusu ile PageMethods kullanımı ( Proje Mevcut)

   Merhaba arkadaş  bu makalemde bir arkadaşımın isteği üzerine hazırladım. Onun istediği MsSql ile sayfalama yapmaktı ama ben biraz daha işin içine girerek sayfayı yenilemeden listelemeyi denemek istedim. Yani daha önce anlattığım JavaScript ile Asp.net'te Functiona Erişmek ve Değer Döndürmek (PageMethods) konulu makalemdeki konularıda biraz açmış oldum.






  Şimdi arkadaşlar adım adım sistemimize bakalım.

Veri  Tabanımız...



Yeni bir web proje oluşturuyoruz...





web sayfamızı oluşturduğumuza göre şimdi sayfa yapımıza bakalım ekran çıktısı şu şekilde olacak...


Webconfig dosyamıza Sql connect sorgumuzu sabitleyelim...


Default.aspx Dosyamız


Default.aspx.cs Dosyamızı oluşturalım şimdilik daha sonra sayfalama yapptığımızda düzenlicez tekrardan

verileri sql tablomuzdan çektiktiğimize göre sayfalama kısmına geçmeye başlayalım.
Öncelikle mesa.js dosyamızı oluşturalım. sayfalamadaki rakamlara bastığımızda yönlendireceğimiz functionları ve döndüğünde hangi işlemleri yapacağını söylicez bu kısımda şimdi isterseniz Mesaj.js dosyamızı inceleyelim.



Artık sayfalama işlemlerine başlayalım ve verilerimiz sayfalanmış şekilde getirelim.... Default aspx dosyamıza aşağıdaki gibi eklemeler yapıyoruz.


 üsteki kısım Page_Load kısmına yazıyor ki sayfa ilk yüklendiğinde belirli kayıtlar başta gelsin.. ben sayfalamayı 5 ile sınırladım siz daha fazla yapabilir yada azaltabilirsiniz... Sayfalamamızı yaptıktan sonra kısıtlı sorgumuzla gelen verileri çekip tablomuza yetiştiriyorum...

Şimdi mesaj.js dosyamız ile gelen çağrımızı yönlendireceğimiz Functionımızı oluşturalım.. kodlama şu şekilde



Aslında bakarsanız functionımız Page_Load ile aynı kodlmayı taşıyor sadece javascript bölümünden gönderdiğimiz sayfa numarası ile bir sonraki kayıtları çekip Default.aspx te id'si Menu olan kısma şablonumuzu yazdırıyoruz... Şimdi ekran çıktımıza bakalım Sonuç olarak....


Projemizi  Proje İndirebilirsiniz...

Umarım işinize yarar bir makale olmuştur bir sonraki makalemde görüşmek üzere....

2 yorum:

  1. Sayfalama kısmında bir sorun var hocam. Onu bakıp düzeltirsen sevinirim.

    YanıtlaSil
  2. üstteki ve altaki For döngüsünde bulunan
    if (i >= sayfa_sayisi)
    satırındaki = silerseniz düzelecektir...
    if (i > sayfa_sayisi)

    YanıtlaSil